دسته‌بندی نشده

تبلیغات چاپی؛ انواع چاپ تبلیغاتی + کاربرد ها

تبلیغات چاپی؛ انواع چاپ تبلیغاتی + کاربرد ها

این روزها تبلیغات به مهم‌ترین زمینه گسترش مشاغل و بازاریابی تبدیل شده است. از تبلیغات چاپی گرفته تا تبلیغات دیجیتالی؛ همگی در سود و جذب مشتری برای کسب و کار مؤثر است. رسانه‌های چاپی روش سنتی و تأثیرگذاری به حساب می آیند که سال هاست برای جذب مشتری در محیط‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه حتی با وجود دیجیتال مارکتینگ، تبلیغات چاپی جایگاه خود را حفظ کرده و بر اساس آمارهای منتشر شده، سهم بالایی از تبلیغات را در بر می‌گیرد. با ما در ادامه مطلب تبلیغات چاپی؛ انواع چاپ تبلیغاتی همراه باشید.

تبلیغات چاپی چیست؟

تبلیغات چاپی نوعی بازاریابی با استفاده از انواع محصولات چاپی است که می‌تواند در تعداد بالا و انتشار به موقع، مشتریان زیادی را برای کسب و کار جذب کند. این نوع رسانه در کنار فراهم سازی موقعیت‌های جدید برای ایجاد انگیزه خرید در مشتریان، بخش گسترده ای از مشتریان را مخاطب قرار می‌دهد. حتی در سال های پیش و با ورود شبکه های‌اجتماعی و وب سایت‌ها، تبلیغات چاپی محبوبیت خود را از دست نداده است.

دسته بندی انواع تبلیغات چاپی

تبلیغات چاپی با توجه به هدف تبلیغات، بودجه و… دسته بندی‌های مختلفی دارند. برخی از کسب و کارها ممکن است نیاز به نوعی از تبلیغات چاپی مانند سالنامه داشته باشند که افرادی در یک زمینه فعالیت خاص را مخاطب قرار دهد و برخی دیگر ممکن است به مشتری‌هایی از اقشار مختلف نیازمند باشند. به همین دلیل دانستن برخی از این دسته بندی‌ها و آشنایی با انواع محصولات چاپ، از مهم‌ترین نکاتی است که باید پیش از تبلیغات چاپی به آن ها توجه نمایید.

تبلیغات چاپی رومیزی و اداری

این تبلیغات بازه گسترده ای از محصولات چاپی را در بر می‌گیرد. تبلیغات چاپی رومیزی مانند سررسید 1403 را تقریبا در هر محیط کاری می‌توانید مشاهده کنید. تفاوتی ندارد که در یک شرکت بزرگ باشید یا یک محل کار کوچک؛ این نوع محصولات تبلیغاتی، در هر شرایطی کاربردی و رایج هستند. از طرفی، به طور معمول این نوع تبلیغات نسبت به بیلبورد نیاز به بودجه کمتری دارند. مهم‌ترین محصولات در دسته بندی تبلیغات چاپی رومیزی و اداری را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

  • تقویم رومیزی
  • کارت ویزیت
  • بروشور
  • کاتالوگ
  • سربرگ
  • سالنامه

تقویم رومیزی

کافی است وارد یک دفتر کار شوید و نگاهی به اطراف خود بیاندازید. غیرممکن است با یک تقویم رومیزی که روی میز کار و در کنار کامپیوتر قرار گرفته است، مواجه نشوید. تقویم‌های رومیزی و پک هدیه مدیریتی به ادارات محدود نمی‌شوند و حتی مشاغلی که با لوازم اداری کمتری سر و کار دارند نیز از آن ها استفاده می‌کنند. به همین دلیل می‌توان گفت تقویم‌های رومیزی از گزینه‌های مناسب برای تبلیغات چاپی به شمار می‌روند.

بروشور

بروشور نوعی محصول چاپی است که مانند کتابچه ای کوچک عمل می‌کند و بخشی از مشخصات محصولات یا خدمات یک شرکت را به نمایش می‌گذارد. بروشور در میان کسب و کارهایی که محصولات متنوعی دارند، بسیار رایج است و ارائه این نوع تبلیغات می‌تواند منجر به جذب مشتری بیشتر شود. بروشور دارای انواع مختلفی است که با توجه به تعداد چاپ و میزان بودجه، می‌توانید برای گسترش کسب و کار خود سفارش دهید.

سربرگ

سربرگ‌های اداری جزئی از ست‌های اداری به حساب می آیند که برای نامه‌های اداری مورد استفاده قرار می‌گیرند. این سربرگ‌ها بخشی از ست‌های هدیه اداری هستند که مانند انواع تقویم رومیزی و سالنامه 1403 در دسترس کارمندان اداری سازمان قرار می‌گیرند. سربرگ‌های اداری دارای رنگ سازمانی، لوگو و برخی از مشخصات مهم شرکت است، به همین دلیل به عنوان تبلیغ می‌توان از آن استفاده کرد.

کاتالوگ

کاتالوگ نیز مانند بروشور کتابچه ای کوچک با تعداد صفحات کم است که به طور کلی اطلاعات کامل تری را نسبت به بروشور ارائه می‌دهد. کاتالوگ ها در قرن بیستم میلادی، برای اولین بار به عنوان محصولی تبلیغاتی معرفی شده و پس از آن با توجه به میزان تأثیرگذاری مناسب، به یکی از رسانه های چاپی رومیزی تبدیل شدند. کاتالوگ‌ها به گونه ای طراحی می‌شوند که به صورت خلاقانه، محصولات را نمایش داده و مشتریان را در انتخاب آن ها آسوده سازد. به همین دلیل اگر قصد تبلیغات چاپی دارید، کاتالوگ را فراموش نکنید.

سالنامه

سفارش سررسید و سالنامه برای سال جدید، یکی از مهم‌ترین اهداف تبلیغاتی هر شرکتی است. زیرا سالنامه از دسته تبلیغات چاپی است که امکان اختصاصی سازی بالایی برای آن وجود دارد. برای مثال شما می‌توانید تعدادی سررسید اروپایی سفارش دهید یا از سالنامه های پلنر خریداری کنید. از طرفی بهتر است لوگوی کسب و کار خود را روی سالنامه حک کنید، از آستر بدرقه اختصاصی استفاده کنید و معرفی محصولات خود را در لت‌های گلاسه سررسید چاپ کنید. از این رو، سررسید را می‌توان به عنوان هدیه ای کاربردی و تبلیغاتی در نظر گرفت.

کارت ویزیت

کارت ویزیت یکی از روش‌های قدیمی تبلیغات چاپی است که از تأثیرگذاری بالایی برخوردار است. این نوع تبلیغات چاپی یکی از کم هزینه‌ترین نوع تبلیغات است که در یک کارت کوچک، مشخصات و لوگوی یک کسب و کار به همراه آدرس، شماره تلفن، شبکه های اجتماعی و.. درج می گردد. به همین دلیل مشتریان پیش از دریافت این کارت ها و نگهداری آن، ممکن است هر زمانی به عنوان مشتری ارتباط برقرار کنند. برای آشنایی بیشتر با محصولات چاپی و مطالبی مانند لت چیست و انواع کاغذ گلاسه، به گیفت یزد مراجعه نمائید.

تبلیغات چاپی دیواری

آیا تا به حال پوستری نصب شده در یک تالار یا سینما توجه شما را به خود جلب کرده است؟پوستر، بیلبورد و… همگی از تبلیغات چاپی دیواری به شمار می‌‌روند. این نوع رسانه در برخی از موارد بودجه ای بسیار بالاتر از محصولات چاپی رومیزی دارد و در برخی موارد نیز ممکن است قیمت کمتری داشته باشند. با این حال این نوع تبلیغات می‌تواند مخاطبان متعددی را برای شما فراهم کند.

بنر و پوستر

بنر و پوستر از رایج‌ترین روش‌های بازاریابی در سراسر جهان محسوب می‌گردد که مانند دیگر انواع رسانه‌های چاپی، امکان جذب مشتریان جدیدی را برای شما فراهم می‌کند. تفاوت اصلی پوستر و بنر نیز در نوع چاپ و قرارگیری روی دیوار است. در واقع در تولید پوستر مانند دیگر محصولات چاپی، کاغذ مورد استفاده قرار  می‌گیرد. در حالی که برای تولید بنر از وینیل و دستگاه‌های ویژه چاپ بنر استفاده می‌شود.

بیلبورد

کافی است هنگام قدم زدن در شهر یا هنگامی که سوار تاکسی هستید، نگاهی به اطراف بیاندازید؛ بی شک بیلبوردهای مختلف در سطح شهر را مشاهده می‌کنید. بیلبورد یک تبلیغات تابلویی به حساب می‌آید و گران قیمت ترین نوع تبلیغ چاپی است. اما بهتر است توجه داشته باشید که بیلبورد، به دلیل قرارگیری در شرایطی که برای همگان قابل مشاهده است، مخاطبان بسیار بیشتری را نسبت به تبلیغات کاتالوگی و بروشوری برای شما فراهم می‌کند. به همین دلیل بیلبورد نیاز به هزینه بالایی دارد.

کاربرد تبلیغات چاپی

پیش از سفارش محصولات چاپی و تصمیم گیری برای نوع تبلیغات، بهتر است هدف اصلی خود از تبلیغات چاپی مورد نظر را تحت بررسی قرار دهید. قصد دارید چه مخاطبانی را مورد هدف قرار دهید و کسب و کارتان را به چه اشخاصی معرفی کنید؟

آیا بهتر است در مکانی خاص این تبلیغات را انجام دهید یا در هر مکان عمومی این تبلیغات برای شما مفید است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با کاربرد تبلیغات چاپی آشنایی بیشتر پیدا کنید.

  • افزایش آگاهی از برند
  • جذب مشتریان جدید
  • حفظ مشتریان ثابت و قدیمی
  • فراهم سازی انگیزه خرید

افزایش آگاهی از برند

اگر به تازگی کسب و کار جدیدی را شروع کرده و قصد دارید برای معرفی برند خود تلاش کنید، بهتر است تبلیغات چاپی را در برنامه خود قرار دهید. برای مثال می توانید کاتالوگ و بروشورهایی با معرفی کوتاه از محصولات و برند خود سفارش دهید و از آن ها برای افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید.

جذب مشتریان جدید

اگر کسب و کار شما در سال‌های گذشته فعالیت داشته اما از میزان سوددهی خود رضایت ندارید، بهتر است به فکر تبلیغات با استفاده از لوگو و رنگ سازمانی خود باشید. جذب مشتریان جدید همواره نیاز به تبلیغات و بازاریابی در زمینه های دیجیتالی و چاپی دارد. برای جذب مشتریان جدید می توانید تقویم رومیزی یا سررسید 1403 را به صورت اختصاصی برای کسب و کار خود سفارش دهید.

حفظ مشتریان ثابت و قدیمی

اگر کسب و کار شما مشتریانی ثابت دارد، بهتر است در کنار جذب مشتری جدید، از آن ها نیز غافل نشوید. زیرا این روزها رقابت زیادی در تمامی زمینه‌های شغلی وجود دارد و ممکن است مشتریان ثابت شما به سمت تبلیغات کمپانی دیگری جذب شوند. به همین دلیل بهتر است اهمیت تبلیغات را دست کم نگیرید. برای حفظ مشتریان ثابت و قدیمی بهتر است از کارت ویزیت، پوستر و… استفاده کنید. 

فراهم سازی انگیزه خرید

یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در سود و جذب مشتری بیشتر، ایجاد انگیزه برای خرید کالاها و خدمات شما توسط مشتریان است. اگر در تبلیغ چاپی خود از طراحی زیبا و جملات جذاب استفاده کنید، بی شک درصد جذب مشتری از این طریق برای شما بیشتر خواهد بود. همچنین اگر از تخفیف‌های ویژه استفاده کنید و فروش ویژه برای محصولات خود بگذارید، شانس افزایش انگیزه خرید مخاطب افزایش خواهد یافت.

مزایای تبلیغات چاپی

به طور کلی یک برند برای افزایش مشتری و سود خود، باید از تبلیغات دیجیتالی و چاپی به صورت همزمان استفاده کند. زیرا در سال های اخیر و افزایش استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی بین مردم، دیجیتال مارکتینگ را با گسترش زیادی روبرو کرده است.   اما این به معنی استفاده نکردن و کاهش استفاده از تبلیغات چاپی نیست. زیرا این نوع تبلیغات، همچنان به عنوان یکی از اصلی‌ترین روش های کسب مشتری به شمار می‌رود. مزایای رسانه های چاپی عبارتند از:

  • دسترسی ساده مشتریان
  • معرفی محصولات
  • امکان ایجاد همکاری با دیگر شرکت‌ها
  • افزایش سود و مشتریان
  • سرعت بالا در جذب مشتری

معایب تبلیغات چاپی

در این مقاله انواع تبلیغات چاپی، کاربردهای آن و مزایای استفاده از این گونه بازاریابی را به شما معرفی کردیم. با این حال بهتر است درباره معایب تبلیغات چاپی هم بدانید. این گونه رسانه‌ها در بسیاری از مواقع و با توجه به نوع آن، می‌تواند هزینه های زیادی را برای یک کسب و کار  داشته باشد. از معایب  تبلیغات چاپی می توان به این موارد اشاره کرد:

  • استفاده بی رویه از درختان
  • محدودیت در پخش و زمان بندی
  • گران قیمت بودن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *