دسته‌بندی نشده

بهترین راه تبلیغ کسب و کارها؛ نکاتی که هر صاحب کسب و کاری باید بداند!

تبلیغات یکی از موارد مهم برای هر کسب و کاری است، روشی است شما را به مشتریان احتمالی می‌شناساند، باعث جذب مشتری می‌شود و در نهایت به فروش منجر می‌شود. انواع تبلیغات برای شناخت کسب و کار شما وجود دارند که می‌توانید بهترین آنها را انتخاب کنید و برای رشد و توسعه کسب و کار خود از آنها استفاده کنید. بنابراین هر کسب و کاری باید با توجه به توانایی‌ها و نقاط قوت خود از آنها استفاده کند. در این مقاله قرار است بهترین راه تبلیغ کسب و کار را بررسی کنیم. اگر شما هم می‌خواهید از نکاتی که هر صاحب کسب و کاری باید بداند آگاه شوید در این مقاله همراه ما باشید.

بهترین راه‌های تبلیغات کسب و کار چیست؟

تبلیغی موثر است که با روش درست در زمان درست و برای مخاطب درست انجام شود. اگر دنبال بهترین راه‌های تبلیغات کسب و کار هستید، باید بدانید مخاطبان شما کجا و چه کسانی هستند و چطور می‌توانید با آنها ارتباط برقرار کنید. البته به بزرگی و نوع کسب و کار هم بستگی دارد. در ادامه به سراغ بهترین راه‌ های تبلیغات که برای بیشتر کسب و کارها جواب داده است، می‌رویم و راه‌ها تبلیغات را یکی یکی بررسی خواهیم کرد.

هدایای تبلیغاتی

هدیه دادن جزئی از سیاست‌های بازاریابی و برندینگ کسب و کارها برای جذب مخاطب بیشتر است. کسب و کارها به واسطه هدایای تبلیغاتی، خود را به مشتریان معرفی می‌نمایند و در ذهن مخاطب ماندگار می‌شوند. هدیه تبلیغاتی باید بتواند با مخاطب ارتباط و تعامل برقرار کند و مخاطب را به یاد کسب و کار شما بیاندازد. افراد زیادی به دنبال هدایای تبلیغاتی هستند و به همین دلیل این روش یکی از موثرترین روش‌های جذب مخاطب است. پیشنهاد می‌شود هدیه‌ای را انتخاب کنید که کاربردی باشد، ماندگار باشد، جلو چشم مخاطب باشد و از همه مهم‌تر طراحی خلاقانه‌ای داشته باشد. در ادامه انواع هدایای تبلیغاتی را معرفی خواهیم کرد.

تقویم رومیزی

شرکت‌ها و سازمان‌ها به منظور تبلیغات، برقراری ارتباط موثر با مشتریان و افزایش فروش از تقویم رومیزی به عنوان هدایای تبلیغاتی استفاده می‌کنند. هدایایی مانند  تقویم رومیزی 1403 در مواقعی که نزدیک به شروع سال نو هستیم بسیار ایده خلاقانه و خوبی است. همه مشتریان و مخاطبان در هنگام دریافت تقویم رومیزی که منعکس کننده سالی که پیش رو آنها است، بسیار خوشحال می‌شوند. در تمام دنیا، مدیران بخش تبلیغات تقویم رومیزی را به عنوان هدیه تبلیغاتی به شرکت‌ها و کمپانی‌ها پیشنهاد می‌دهند. آنها اعتقاد دارند این محصول سبب دیده شدن برند می‌شود و نام تجاری شرکت را به صورت برجسته نشان می‌دهد.

سررسید و سالنامه

سررسید و سال نامه تبلیغاتی تاثیر بالایی در بازاریابی کسب و کار شرکت‌ها دارند. همچنین گزینه مناسبی برای تبلیغات طولانی مدت برند شرکت‌ها محسوب می‌شوند. چون که کمتر کسی پیدا می‌شود حتی سررسیدهای باطله را دور بیاندازد، بنابراین مخاطبان تا مدت طولانی با نام و نشان کسب و کار شما همراه هستند. صاحبان مشاغل و برندها می‌توانند به جای صرف هزینه‌های بالا برای روش‌های تبلیغاتی بی تاثیر، هر سال تعدادی سررسید و سالنامه به مشتریان و مخاطبان خود هدیه دهند.

مزایای استفاده از سررسید تبلیغاتی
  • محصولی پر کاربرد برای انواع و اقسام کسب و کارها
  • روش تبلیغاتی کارآمد و مقرون به صرفه
  • قابلیت یادداشت برداری و برنامه ریزی دقیق هر روز
  • فضای مناسب برای ارائه تبلیغات با اثر بخشی بالا
  • یک ابزار کاربردی با حداقل مدت استفاده یک سال برای هر مخاطب

همانطور که می‌دانید قیمت سررسید و سالنامه بالا نیست که هر کسب و کاری از عهده آن بر نیاید و می‌توان از آنها به عنوان هدایای تبلیغاتی ارزان جهت بازاریابی و تبلیغ برند بهره برد.

ست مدیریتی

ست مدیریتی یکی از مهم‌ترین هدایا برای جلب توجه مشتریان در مشاغل مختلف است. این نوع هدیه تاثیر زیادی در به یاد داشتن خدمات ارائه شده در ذهن مخاطبان ایجاد می‌کند. ست هدیه مدیریتی از آنجاییکه برای قدردانی از مشتریان می‌باشد باید بسیار خاص و دارای جذابیت باشد، به طوری که مخاطب را به هیجان آورده و باعث ایجاد نگرشی مثبت از شرکت مورد نظر گردد. معمولا بر روی آن هم تمام مشخصات شرکت و لوگو به صورت حکاکی و چاپی درج می‌شوند. ست مدیریتی دارای انواع متنوع و آیتم‌های گوناگونی است که می‌توان به سررسید، روان نویس، جاکارتی، جا سوئیچی، کیف پول، پاوربانک و … اشاره کرد.

تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات در اینستاگرام یکی از موثرترین راه‌ها برای دسترسی به مخاطبان هدف است. همچنین یکی از روش‌های تبلیغات آنلاین است که شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌توانند از آن برای برند سازی استفاده کنند. میلیون‌ها کاربر ایرانی در اینستاگرام اکانت دارند و این شبکه پس از فیسبوک دومین شبکه اجتماعی محبوب در تمام دنیا است. بنابراین اگر مخاطب محصول شما کسی است که به صورت روزمره از اینستاگرام استفاده می‌کند این فرصت را از دست ندهید، چرا که تبلیغات در اینستاگرام برای اغلب شرکت‌ها بسیار ضروری است و باعث افزایش فروش محصولات و به دنبال آن کسب درآمد بالا را برای تجارت شما تضمین می‌کند.

تبلیغات پیامکی

تبلیغات پیامکی یکی از راه‌های موثر تبلیغات در ایران است. زیرا که افراد هر روز تلفن‌های همراه خود را بررسی می‌کنند و پیامک‌هایشان را می‌خوانند. در واقع پیام تبلیغاتی، پیامی متنی است که برای اهدافی مانند تشویق گروهی از مخاطبان برای خرید محصول و استفاده از خدمات مورد استفاده قرار می‌گیرد. حتی گاهی برای معرفی یک برند به مخاطبان این روش می‌تواند تاثیر گذار باشد. شرکت‌ها و سازمان‌ها هم با ارسال پیامک به شناخته شدن برند و کسب و کارشان کمک می‌کنند.

نکات مهم استفاده از پیامک تبلیغاتی

  • پیامک‌ها را بر اساس وقوع اتفاقات ارسال کنید.
  • متن خود را کوتاه نگه دارید.
  • پیامک‌ها را اختصاصی ارسال کنید.
  • در هر پیامک نام تجاری خود را ذکر کنید.
  • زمانبندی ارسال پیامک را در نظر بگیرید.
  • مخاطبان خود را تقسیم بندی کنید.

تبلیغات در گوگل

تبلیغات در گوگل ادز که پلتفرم تبلیغاتی گوگل است به طیف زیادی از صاحبان کسب و کار اجازه می‌دهد. تا کسب و کار آنلاین خود را در پربازدیدترین اپلیکیشن‌ها، سایت‌ها و ویدیوها تبلیغ کنند. گوگل ادز (google ads) یکی از سریع‌ترین و راحت‌ترین روش‌ها برای رشد کسب و کار شما است. همچنین یکی از بهترین و سریع‌ترین راه‌ها برای رتبه یک شدن در نتایج سرچ گوگل است. گوگل ادز روزنه‌ای است که دنیای دیجیتال مارکتینگ را بر روی کسب و کارها باز کرده است تا بتوانند خدمات و محصولات خود را معرفی کنند و سود خود را افزایش دهند. همینطور باعث افزایش ترافیک سایت شده و افراد بیشتری را به سایت شما هدایت می‌کند.

تبلیغات در یوتیوب

تبلیغات در یوتیوب (You Tube) یکی از راه‌هایی است که به واسطه آن می‌توانید کسب و کارتان را به تعداد زیادی از مخاطبان هدف نشان دهید و آنها را جذب کنید. یوتیوب محبوب‌ترین و بزرگترین شبکه اشتراکی ویدیوی جهان است و با توجه با پتانسیل بالای آن، تبلیغات در این پلتفرم باعث جذب مخاطبان زیادی می‌شود. این پلتفرم امکانات و گزینه‌های بسیار زیادی را برای تبلیغات در اختیار کاربران قرار داده است و تبلیغات در آن به یک سرمایه گذاری بسیار ارزشمند تبدیل شده است. هزینه تبلیغات در این پلتفرم بر اساس تعداد بازدیدهای شما محاسبه می‌شود. با توجه به کسب و کار شما و کلمات کلیدی هدف، هزینه هر بار نمایش تبلیغ و مشاهده آن متغیر است و بین ده تا سی دلار هزینه دارد.

سخن آخر

شیوه‌های تبلیغات در کسب و کار‌ها با یک ‌دیگر متفاوت است و بدون داشتن استراتژی تبلیغات درست، مخصوصا وقتی که پای فروش در میان باشد راه به جایی نخواهد رسید. ما در این مقاله بهترین راه تبلیغ کسب و کارها را معرفی کرده‌ایم. امیدوارم بتوانید با تفکر و به کارگیری روش‌‌های متناسب با کسب و کاری که دارید موفقیت خوبی به دست بیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
خانه
وبلاگ
0 موارد محصول